20. srpna 2017 14:41, aktualizováno  15:48 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

V Hurgadě uvízlo kvůli poruše letadla několik desítek Čechů

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Zpoždění letu - ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Zpoždění letu - ilustrační foto | foto: Shutterstock

PRAHA V egyptské Hurgadě uvízlo kvůli poruše letadla společnosti Travel Service několik desítek klientů cestovní kanceláře Fischer. Odlétat měli v sobotu odpoledne, v neděli odpoledne však stále byli v egyptském hotelu. Někteří z nich si stěžovali na špatnou komunikaci ze strany cestovní kanceláře Fischer. Její mluvčí Jan Bezděk řekl, že delegáti klientům poskytují maximum informací, o dalším postupu ale musí rozhodnout společnost Travel Service. Letecký dopravce poslal v noci do Hurgady tým techniků, kteří pracují na opravě.

Letadlo mělo z Hurgady odlétat v sobotu ve 14:35 do Bratislavy. „Po prvním hlášení závady jsme seděli v letadle asi tři hodiny, než přišli technici. Poté letadlo odrolovalo, ale závada se ohlásila zase. Byli jsme proto vpuštěni zpět do letištní haly, dostali jsme pití a kousek bábovky,“ řekl jeden z turistů Jiří Polášek. Znovu se lidé do letadla prý dostali až večer, ale problém se objevil opět a tak byli po půlnoci odvezeni do hotelu.

„Jde o problém s letadlem, který ale řeší Travel Service. Turisté jsou nyní na hotelu, mají zajištěnu stravu all inclusive a je o ně postaráno,“ řekl Bezděk. Mluvčí Travel Service Vladimíra Dufková v neděli odpoledne sdělila, že v noci do Egypta odletěl tým techniků s náhradními díly. „Teď probíhají opravy a testy,“ podotkla.

Polášek si stěžuje, že turisté nemají dostatek informací. Nejprve byl podle něho odlet posunut na nedělních 09:00, posléze na 12:30, nyní je aktuální informace 17:00. „Neměl bych problém s tím, kdyby řekli, že tu budeme dva dny a potom letíme. Ale tohle odsouvání se nám nelíbí,“ řekl. Někteří lidé se navíc podle něho už bojí znovu do stejného letadla nastoupit. „Naši delegáti jsou s klienty ve spojení a snaží se je o vývoji informovat. Vše ale záleží na tom, kdy bude moci letadlo do vzduchu a o tom musí rozhodnout letecká společnost,“ dodal Bezděk. Zatím nemá od Travel Servicu informaci, kdy bude letadlo schopné odletět.

Dufková zdůraznila, že v podobných případech je bezpečnost cestujících a posádky vždy na prvním místě. „Cestujícím charterového letu z Hurgady do Bratislavy se samozřejmě za komplikace omlouváme,“ uvedla.

Travel Service patří do skupiny Unimex Group, necelý poloviční podíl v dopravci drží čínská investiční společnost CEFC. Loni společnost přepravila téměř 6,3 milionu cestujících. Firma na trhu působí od roku 1997. Je lídrem v charterové dopravě v ČR, na Slovensku a v Maďarsku, významný podíl trhu má v Polsku. Zároveň je spolumajitelem Českých aerolinií, ve kterých drží 34procentní podíl.

ČTK
  • 4Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz