Diskuze
Investice za 7 miliard korun. V Norsku staví první tunel pro lodě na světě
Děkujeme za pochopení.
Co bylo realizovatelné před 80 - 100 lety, to je v dnešní ČR utopie.
Za uplynulé čtyři roky šlo celkově do dopravních investic 385 miliard korun. A že to je vidět!! V posledních pěti přibylo každý rok zhruba 17 kilometrů dálnic. Aby přitom bylo možné dosáhnout plánovaného cíle 2 073 km dálnic do roku 2050, musely by být dálnice stavěny tempem 25 kilometrů ročně.
Před cca 80 lety vyhlásil říšský kancéř Hitler ambiciózní plán výstavby dálnic v Německu s ročním (!!) tempem výstavby 1000 km. Těch tisíc kilometrů ročně se dařilo plnit v letech 1936, 1937, 1938 a v roce 1939 mělo Německo 3900 km dálnic. S tehdejší úrovní techniky.
ČR ve třetím tisíciletí: draze, nekvalitně a pomalu.
1 km dálnice stoí asi 150 mil. km. 40 mld se ročně dává např. na zelenou energii. Takže kdyby se přestaly podporovat různé nesmysly, tak by jsme byli schopni postavit třeba 100 km dálnic za rok.
A co kanál spojující Kyoto a jezero Biwa, tam je tunelů několik, vybudováno na přelomu 19./20.stol.