ADVERTORIÁL |
Návštěvníci se mohou těšit na řečníky z několika světových společností. Za zmínku stojí například Jason Cahill, který je technickým ředitelem Minecraftu. Cahill pracuje v Microsoftu již 21 let, za tuto dobu měl na starosti například vývoj herní konzole Xbox a pomáhal se spuštěním cloudové technologie pro Office 365.
Neméně zajímavým hostem je také šéf E-sports divize ve firmě Riot Games Mo Fadl. Tento řečník se snaží vytvořit silný a zdravý ekosystém pro hráče League of Legends. Jeho role obnáší spolupráci s hráči, jednotlivými týmy a partnery. Dříve působil na podobném postu ve společnosti Wargaming, kde pomáhal dostat její „vlajkovou loď“ World of Tanks mezi nejhranější e-sports hry na světě.
Konference 4CVíce se o konferenci dozvíte na oficiálním webu: www.conf4c.com |
Mezi další řečníky patří spoluzakladatel Bravocompany Florian Stronk, herní ředitel Wargaming Paul Barnett či Leszek Szczepanski, programátor z Guerrilla Games. Kromě klasických her na PC se účastníci konference dozví i o problematice vývoje na konzole nebo na moderní herní zařízení jako brýle pro virtuální či rozšířenou realitu nebo mobilní telefony.
Konference nabídne i workshopy
Organizátoři očekávají až 1200 účastníků a 95 řečníků ze všech koutů světa. Návštěvníci si budou moci vybrat z velkého množství prezentací, které budou rozděleny do 11 přednáškových tratí. Zároveň ale budou mít možnost se potkat s řečníky osobně nebo se zúčastnit řady tematických workshopů, které budou sloužit k přímé výměně zkušeností konkrétních vývojářů na specifická témata.
„Po několika ročnících odborných konferencí jsme si všimli, že vývojáři byli vždy hladovější po dalších znalostech. První konference byla většinou o prezentacích, ale v následujícím roce jsme začlenili i panely, workshopy a další věci, které se snaží vytvářet různorodé prostředí,“ vysvětlila ředitelka konference 4C Tatiana Santoriniou.
Podobných vývojářských konferencí je na světě několik, konference 4C se ale od ostatních v řadě věcí liší. Pořadatelé se rozhodli, že bude 4C putovní akcí, každý rok se tak světoví vývojáři sjedou v novém městě. Jejich cíl je předat své zkušenosti na lokální úrovni. Dva předchozí ročníky se konaly v Kyjevě a Petrohradu, letos můžete videoherní odborníky potkat v Praze.
Přišla řada na Prahu
„Letos jsme zvolili Prahu, protože jsme chtěli ukázat globální charakter 4C. Náš průmysl se v České republice a sousedních zemích pěkně rozrůstá. Praha je jedním z nejoblíbenějších měst na světě. Takže to považujeme za skvělou příležitost spojit vzdělávací a kulturní zkušenosti,“ uvedla Tatiana Santoriniou.
Konference vznikla díky samotným vývojářům. V sálech kongresového hotelu Clarion posluchače obohatí o nové poznatky z oblasti technologií, herního designu, marketingu, ale také umění a budoucnosti her.
Konferenci 4C organizuje mezinárodní vývojářská firma Wargaming. V současné době Wargaming spravuje 16 poboček a vývojářských studií po celém světě. Jednu pobočku má také v Praze. Společnost stojí za online herními tituly jako jsou World of Tanks, World of Warplanes a World of Warships. Jejich hry si zahrálo už 100 milionů lidí po celém světě.