Partnerskou bankou Českých drah je ČSOB, smlouva je na dobu neurčitou. O chystané novince jako první informoval deník E15.
Ještě o prázdninách by mělo jít platit za jízdenky kartou také v railjetech a dalších vlacích vyšší kvality, zejména v EuroCity a InterCity. V dalších měsících mají následovat také expresy a vybrané rychlíky. ČD nevylučují ani budoucí zavedení ve vytížených osobních spojích.
Železniční ‚siláci‘ doplní vozový park Českých drah. Vyjdou na čtvrt miliardy |
Počítají i s tím, že cestující budou kartami platit i místenky, příplatky za vyšší třídu, kolo nebo psa a další služby.
Platební terminály budou připojeny k přenosným pokladnám průvodčích. „ČD terminály nekupují, ale jsou bezplatně zapůjčeny bankou včetně příslušného servisu. Úvodní náklady spojené s nasazením těchto terminálů do provozu tvoří náklady na proškolení našich zaměstnanců včetně aktivace systému a nákupu nabíječek,“ řekl deníku mluvčí ČD Monika Bezuchová.
K provozním nákladům patří i transakční poplatky, jejichž výši ale dráhy i banky tají.
Z konkurenčních společností je možné zaplatit kartou ve vlacích Leo Expressu. RegioJet naopak preferuje předprodeje, jeho jízdenky zahrnují zároveň i místenku.