Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Většina firem neví, jak motivovat zaměstnance

Ekonomika

  7:00
PRAHA - Téměř 90 procent firem řeší, jak dát zaměstnancům najevo, že si jejich práce váží. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost Sodexo uskutečnila agentura Millward Brown loni na podzim mezi 947 respondenty. Mezi nimi byli majitelé firem, personální ředitelé nebo HR manažeři.
Úřednice (ilustrační foto)

Úřednice (ilustrační foto) foto: Shutterstock

Pouze 22 procent zaměstnavatelů trápí surfování zaměstnanců na internetu v pracovní době a 24 procent považuje za problém pozdní příchod do práce.

Pro firmy je důležité dávat zaměstnancům najevo, že si jich váží

"Doba zásadně změnila pohled zaměstnavatelů na to, co je pro zdraví firmy opravdu důležité. Na prvních místech jsou klíčové věci, dát zaměstnancům vědět, že si jich váží, správně je namotivovat a hledat možné rezervy v produktivitě práce," uvedla expertka na motivaci společnosti Sodexo Magdaléna Pořízková.

ČTĚTE TAKÉ:

Další výzvou je pro tři čtvrtiny firem vzdělávání zaměstnanců, posílení firemní kultury a firemních hodnot, následuje se 72 procenty zvýšení loajality zaměstnanců. Naopak jen třetina firem se zabývá fluktuací zaměstnanců.

Odreagování na internetu prospěje výkonu

 "Surfování po internetu v pracovní době může být v některých firmách vážný problém, ale spousta zaměstnavatelů si uvědomuje, že zaměstnanci často pracují pod tlakem a že krátké odreagování prospěje jejich výkonu," dodala Pořízková.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

Autoři: ,

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...