15. října 2012 18:41 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Vibrátor pod stromeček? Za sexuální pomůcky utrácejí Češi rádi

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Nákup v sex shopu – ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nákup v sex shopu – ilustrační foto | foto: Shutterstock

PRAHA Češi letos podle odhadů odborníků utratí za erotické pomůcky 1,3 miliardy Kč. Zatímco klasické kamenné prodejny čelí odlivu zákazníků, internetovým obchodům s erotickým zbožím se daří. Oproti minulému roku očekávají růst tržeb o pětinu.

Za vzrůstající popularitou online nákupů sexuálních pomůcek je podle mluvčího Asociace portálů hromadného nakupování Davida Antiće diskrétnost.

Byznys se sexem

Lidé na celém světě utratí za erotické pomůcky v přepočtu okolo 170 miliard korun ročně. Do roku 2020 by se pak tato suma měla zvýšit na 1,3 bilionu korun ročně.

"Ve srovnání s nákupem v klasickém sex shopu zákazníci vnímají internetový nákup erotických pomůcek jako diskrétnější a jednodušší."

Největší zájem podle něj mají zákazníci o klasický sortiment jako jsou vibrátory, pouta, kroužky na penis, nafukovací panny či venušiny kuličky.

"Tržby společností prodávajících sexuální pomůcky, rostou v obdobích krize a růstu nezaměstnanosti. Sex je zkrátka jedním z nejlepších léků proti stresu či dlouhým dnům bez pracovního vytížení," dodal Antić.

Nejhledanější slovo o Vánocích? Vibrátor

Na portálu Aukro.cz se prodej erotického zboží letos drží na stejné úrovni jako loni. "Více než poloviční podíl na obratu tvoří erotické pomůcky. V této kategorii se také prodává i vystavuje nejvíce položek, další oblíbená kategorie je erotické prádlo. Nejvyhledávanějším slovem této kategorie je vibrátor, o který je největší zájem v období Vánoc a na Valentýna," uvedla mluví Aukra Michaela Papežová.

ČTĚTE TAKÉ:

Zatímco zájem o erotické zboží na internetu roste, nákup služeb pro většinu zákazníků příliš atraktivní není. "Podle našich zkušeností se ještě relativně dobře prodávaly služby typu pánský striptýz nebo tantrické masáže. Ale například pokusy o přímý prodej zlevněných vstupů do veřejných domů neměly úspěch," vysvětlil Michal Hardyn z portálu TopSleva.cz.

Křišťálová lupa - hlasování 2011

Příčinou je podle Hardyna složení zákazníků, kdy okolo 70 procent nakupujících tvoří ženy.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse