Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Videa o krádežích aut byla reklamou, mají Grand Prix

Média

  10:36
MOSKVA/PRAHA - Podivná videa na serveru YouTube zachycující noční krádeže aut za pomoci elektrického paralyzéru, záchodového zvonu či análního vzrušovadla byla ve skutečnosti reklamou pojišťovny Direct. Agentura Mark/BBDO si za ně koncem minulého týdne odnesla Grand Prix z Mezinárodního festivalu reklamy Red Apple v Moskvě.

Poprask prodává. Videa zachycující snadné krádeže aut vzbudila pozdvižení, ale šlo jen o reklamu. foto: Reprofoto

Videa, na nichž se navzájem natáčeli mladíci otevírající během několika vteřin cizí auta prostřednictvím různých propriet, vzbudila živou diskusi na několika zpravodajských serverech a podle Mark/BBDO je na internetu zhlédlo za první měsíc 1,5 milionu návštěvníků. „V Česku je pojištěno proti krádeži pouze 20 procent automobilů. Naším cílem bylo vzbudit zájem o tuto problematiku. V první fázi kampaně jsme proto umístili na servery youtube.com a stream.cz pět videí, kde jsme ukazovali, jak jednoduše a rychle lze ukrást auto. V druhé fázi jsme videa na internetu podepsali značkou Direct a doručili tak sdělení k divákům,“ uvedl pro LN ředitel Mark/BBDO Petr Topinka. Idejí kampaně podle něj bylo, že je snadné auto ukrást, ale ještě snadnější nechat je pojistit.



Další ocenění získala Mark/BBDO v Moskvě za kampaně pro klienty Vodafone a Wrigley.

Moskevský festival probíhal od 22. do 26. září a jeho osmnáctý ročník byl pro české agentury poměrně úspěšný: kromě Mark/BBDO na něm sbíraly ocenění také agentury Young & Rubicam Prague, která si odvezla ceny za dvě první, dvě druhá a sérii čtyř třetích míst, McCann-Erickson Prague se dvěma prvními a dvěma třetími místy a Ogilvy & Mather s jedním třetím místem.




Téměř současně, ve dnech 25. a 26. září, se konal i další východoevropský reklamní festival: Golden Hammer v lotyšské Rize. Také na něm bodovaly kampaně výše zmíněných agentur: Mark/BBDO a Young & Rubicam na něm získaly po zlatě a stříbru, stříbrné ceny si odvezly také agentury McCann-Erickson Prague a Euro RSCG Prague. „V poslední době se nejvíc zajímavých věcí objevuje mezi integrovanými kampaněmi, které se už nesnaží adaptovat jeden výchozí nápad a jednu myšlenku do všech druhů médií, ale jsou obsahově bohatší a snaží se buď využít nová média, nebo se klasického média zmocnit netradiční cestou,“ řekl LN Daniel Růžička, kreativní ředitel Young & Rubicam Prague, který zasedl v porotě festivalu Golden Hammer.



Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...