Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Vlaky v Česku pojedou až 320 km/h, říká šéf správců železnice Svoboda

Do Ústí nad Labem a pak dlouhým tunelem pod Krušnými horami až do Německa. Trať z Prahy do Drážďan je nejpřipravenějším projektem rychlé železnice, po níž vlaky sviští rychlostí přes 300 km/h. „Začínáme jednat se zástupci krajů, kudy koleje povedou,“ líčí Svoboda, který vede Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) od loňského března.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A. Lisovský

19. 6. 2019 23:27

Škoda že se tiho nedožiju...

0 0
možnosti

R. Markvart

16. 6. 2019 12:02

Mě by zajímaly dvě věci:

Má někdo konkrétní představu v jakých zastávkách budou tyto rychlovlaky stavět? Jaká bude vzdálenost mezi jednotlivými zastávkami?

Zajímal se někdo z propagátorů rychlovlaků u nás o historii budování rychlodráhy v Kalifornii?

0 0
možnosti

16. 6. 2019 16:23

Na první otázku je jednoduchá odpověď.

Nástupní stanice Berlín.

Výstupní stanice Vídeň.

Nebo obráceně.

0 0
možnosti

16. 6. 2019 11:42

A nyni jeste tu o Budulinkovi.

Kdepak vezmou penize, EU nebude porad vsechno financovat.

0 0
možnosti

16. 6. 2019 10:49

Tak parádní tunel bude, to bezpochyby.

0 0
možnosti

16. 6. 2019 0:52

Ta SŽDC je zase prolezlá korupcí, nebo proč místo použitelných míst a co nejméně náročných úseků vymýšlí zase úseky odnikud nikam a extrémně náročným terénem jako podkopat se Krušnými horami?!

Rychlé tratě by se měly začít stavět v rovinatém přehledném terénu (například Polabské nížiny), tak aby je bylo co nejlevnější a nejednoduší postavit a co nejdříve začaly sloužit!

0 0
možnosti

16. 6. 2019 0:43

ha ha .... u nás se toho hubou už postavilo .....

0 0
možnosti

V. Kotas

16. 6. 2019 6:09

1*

0 0
možnosti

T. Pak

15. 6. 2019 22:24

vlaky pojedou 320 km/h a na D1 se bude rozdávat voda protože jinak v kolonách hrozí smrt žízní...

sliby se slibují, bázni se radují

0 0
možnosti

15. 6. 2019 21:56

Řekl bych, že to je typické SŽDC. V době, kdy se vyvíjí Hyper Loop, což je v principu jediný perspektivní typ dopravy (může jet nadzvukově a přesto energeticky úsporně), o bezpečnosti jízdy v tunelu ani nemluvě (žádný sníh, žádná námraza, žádní vandalové, žádní chodci, ...), naši chytráci vymyslí to, co je už v Evropě a nejen v Evropě dávno v provozu. Super !!! Za to tyhle chytráky platíme ?!

Mimochodem u Pendolina plácali plácalové, že může jet až 220. No, to může, jenže ne u nás. U nás jede max 160 jako každý jiný vlak včetně prehistorických z dob totality, takže celá technologie Pendolina je tak leda na dvě věci. Je to akorát o trochu hezký vlak. Ale nic víc.

Pravda: Rusáci jsou větší borci. Ti si koupili ICE a jezdí s ním taky max 160. ... ale mají vysokorychlostní vlak. :-)))

0 0
možnosti

16. 6. 2019 12:35

A což teprve teleportace. Kam se na ní bude hrabat nějaký Hyper Loop.

0 0
možnosti

15. 6. 2019 14:59

Za Rakouska - Uherska se jezdilo.

Než to vzali do ruky Slovani. :-)))

0 0
možnosti

15. 6. 2019 16:01

Za Rakouska - Uherska se jezdilo , Slovani to tu v rukách měli daleko více , než za vlády asijsých bolševiků v letech 1945-1989.

0 0
možnosti

15. 6. 2019 12:59

To bude nějaká nová počítačová hra?

0 0
možnosti

M. Bárta

15. 6. 2019 13:27

Když z Prahy do Brna pojede vlak rychlostí 160 km/h a stejnou rychlostí pojede vlak z Brna do Prahy, tak se k sobě budou blížit tou rychlostí v titulku.

Teď se bude 20 let vymýšlet, jak to zařídit, aby ty vlaky nejely proti sobě po stejné koleji.

0 0
možnosti