Diskuze
Vlaky v Česku pojedou až 320 km/h, říká šéf správců železnice Svoboda
Děkujeme za pochopení.
R. Markvart
Mě by zajímaly dvě věci:
Má někdo konkrétní představu v jakých zastávkách budou tyto rychlovlaky stavět? Jaká bude vzdálenost mezi jednotlivými zastávkami?
Zajímal se někdo z propagátorů rychlovlaků u nás o historii budování rychlodráhy v Kalifornii?
Na první otázku je jednoduchá odpověď.
Nástupní stanice Berlín.
Výstupní stanice Vídeň.
Nebo obráceně.
A nyni jeste tu o Budulinkovi.
Kdepak vezmou penize, EU nebude porad vsechno financovat.
Ta SŽDC je zase prolezlá korupcí, nebo proč místo použitelných míst a co nejméně náročných úseků vymýšlí zase úseky odnikud nikam a extrémně náročným terénem jako podkopat se Krušnými horami?!
Rychlé tratě by se měly začít stavět v rovinatém přehledném terénu (například Polabské nížiny), tak aby je bylo co nejlevnější a nejednoduší postavit a co nejdříve začaly sloužit!
T. Pak
vlaky pojedou 320 km/h a na D1 se bude rozdávat voda protože jinak v kolonách hrozí smrt žízní...
sliby se slibují, bázni se radují
Řekl bych, že to je typické SŽDC. V době, kdy se vyvíjí Hyper Loop, což je v principu jediný perspektivní typ dopravy (může jet nadzvukově a přesto energeticky úsporně), o bezpečnosti jízdy v tunelu ani nemluvě (žádný sníh, žádná námraza, žádní vandalové, žádní chodci, ...), naši chytráci vymyslí to, co je už v Evropě a nejen v Evropě dávno v provozu. Super !!! Za to tyhle chytráky platíme ?!
Mimochodem u Pendolina plácali plácalové, že může jet až 220. No, to může, jenže ne u nás. U nás jede max 160 jako každý jiný vlak včetně prehistorických z dob totality, takže celá technologie Pendolina je tak leda na dvě věci. Je to akorát o trochu hezký vlak. Ale nic víc.
Pravda: Rusáci jsou větší borci. Ti si koupili ICE a jezdí s ním taky max 160. ... ale mají vysokorychlostní vlak. :-)))
A což teprve teleportace. Kam se na ní bude hrabat nějaký Hyper Loop.
Za Rakouska - Uherska se jezdilo , Slovani to tu v rukách měli daleko více , než za vlády asijsých bolševiků v letech 1945-1989.
M. Bárta
Když z Prahy do Brna pojede vlak rychlostí 160 km/h a stejnou rychlostí pojede vlak z Brna do Prahy, tak se k sobě budou blížit tou rychlostí v titulku.
Teď se bude 20 let vymýšlet, jak to zařídit, aby ty vlaky nejely proti sobě po stejné koleji.