18. září 2007 15:04 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Vodafone chystá reklamu v mobilech

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Logo Vodafone | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Logo Vodafone | foto:  Viktor Chlad, Lidové noviny

PRAHA Mobilní operátor Vodafone začal nabízet reklamu v mobilním telefonu. Zákazníci se budou moci rozhodnout, zda chtějí mít vybrané služby zdarma spolu s reklamou, nebo zda za ně chtějí platit, řekl viceprezident marketingu Chris Robbins.

První nabídku Vodafonu představuje služba Student SMS Grátis, která umožňuje lidem do 26 let odesílat SMS do všech sítí bezplatně. Protihodnotou bude reklama, která se objeví odesílateli zprávy na displeji mobilního telefonu během odesílání SMS. Příjemce zprávy žádnou reklamu neobdrží.

Výhoda? Přesné zacílení
Reklama v mobilu má podle zástupců operátora výrazně změnit reklamní trh, protože přinese nejenom nový reklamní kanál, ale inzerentům nabídne možnost přesného zacílení a efektivní zaměření na cílové skupiny. Mezi první zadavatele reklamy patří pojišťovna AIG, společnost BWIN a vybraní inzerenti Mediatelu. V budoucnu chce Vodafone nabízet sponzorované SMS zpravodajství a sponzorované Java hry.

Jiří Mikeš z katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací Vysoké školy ekonomické v Praze řekl, že reklamní SMS mohou v počáteční fázi především mladou generaci zaujmout. Otázkou však je, zda tyto zprávy zákazníky po určitém čase nezačnou obtěžovat podobně jako spam v elektronické poště a nebudou je okamžitě mazat, dodal.

Rychlý nástup reklamy do mobilů očekává i konkurence. Šéf Telefóniky O2 Europe Peter Erskine nedávno předpověděl, že mobilní telefony v blízké době překonají všechna ostatní elektronická média. Například ve Velké Británii získá letos internetová inzerce podíl na celkových výdajích na reklamu 15 procent a vše nasvědčuje tomu, že mobilní reklama poroste ještě rychleji, uvedl. Další operátor T-Mobile v nejbližší době podle mluvčí Martiny Kemrové podobnou službu jako Vodafone nechystá. "V současné době zkoumáme různé možnosti využití nástrojů mobilního marketingu v naší síti," dodala.

Konkurence představila podobný koncept SMS zdarma již zhruba před čtyřmi lety. Reklama se ale zobrazovala na telefonu příjemce zprávy. Eurotel, nyní O2, i T-Mobile nabídly možnost odeslání SMS na mobilní telefon ze svých stránek buď za poplatek nebo s přidaným reklamním sdělením zdarma. Ještě dříve Eurotel zavedl zasílání reklamních odkazů a dalších informací na mobil podle místa, kde se uživatel nachází.

ČTK
  • 2Diskuse




Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz