Vodafone zřejmě požádá úřad o přezkumné řízení, zároveň se chce obrátit na soud. Kvůli podobné nabídce ČTÚ šetří i konkurenční O2.
Vodafone podle rozhodnutí regulátora musí do 60 dnů odstranit ze všech svých smluv závadná ustanovení týkající se automatické aktivace služby „Data nad rámec balíčku“.
Obce objevují rozhlas v mobilu. Varovné sms posílá čím dál více starostů |
Službu operátor aktivoval v září 2014 všem zákazníkům, kteří měli sjednaný datový tarif, automaticky a bez jejich souhlasu. Účastníkům, kteří vyčerpali datový limit a službu nevypnuli, Vodafone za poplatek 49 korun umožnil čerpat určitý objem dat v původní rychlosti.
Vodafone novou službu spustil i přes upozornění ze strany ČTÚ, že ji lze považovat za agresivní obchodní praktiku, což úřad vyhodnotil jako jednu z přitěžujících okolností.
„Souhlasíme s tím, že ČTÚ, stejně jako Vodafone, chrání práva spotřebitelů. Věříme proto, že zákazníci mají právo na nepřerušované užívání svých datových služeb a takové řešení jsme jim nabídli. Při zavádění nového účtování datových služeb jsme hledali zákaznicky nejpřívětivější řešení a věříme, že jsme uspěli. Vidíme to i z minimálního počtu žádostí o odpuštění ceny za nákup dalšího objemu dat,“ řekla mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová.
Vodafone poskytuje služby 3,3 milionu zákazníků. Jeho rychlá datová síť LTE pokrývá 92 procent populace a pokrývá 83 procent území České republiky.