Podle společnosti Bernstein Research má nyní vodka deset zástupců v žebříčku 24 předních značek lihovin v USA sestavovaném časopisem Impact Magazine a patří jí v něm všech prvních pět míst. Píše to internetový server televize CNBC.
ČTĚTE TAKÉ: |
"Vodka v USA nadále rychle roste, rychleji než širší trh s lihovinami," upozornila společnost Bernstein. "V roce 2011 jsme zaznamenali tři hlavní trendy. Pokračující posilování vodky, oživení whiskey a příchod nízkokalorických koktejlů zaměřených na ženy. Letos vodka posiluje, zatímco u whiskey a nízkokalorických koktejlů nastalo zpomalení," dodala.
Popularita vodky podle výzkumné společnosti Kantar Worldpanel roste rovněž v Británii. V posledních čtyřech letech v této zemi hodnota nákupů vodky v obchodech stoupla o 22,5 procenta, zatímco whiskey zaznamenala pouze desetiprocentní růst.
"Objem prodeje těchto lihovin sice klesá, jeho hodnota však v důsledku zvyšování cen roste. Navzdory rychlému růstu vodky v uplynulých letech zůstává trh s whiskey větší s hodnotou 1,1 miliardy liber (33,5 miliardy Kč)," uvedl Peter Christou ze společnosti Kantar Worldpanel.