Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Volkswagen žádné změny ve Škoda Auto nechystá, prohlásil mluvčí koncernu

Ekonomika

  11:43
BERLÍN - Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá. Uvedl to mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na informace o přesunu části produkce Škody z České republiky do Německa.

Výroba Škody Octavia v továrně Škoda Auto v Mladé Boleslavi. foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Mluvčí upozornil, že koncern Volkswagen má celosvětově propojenou výrobu a prostřednictvím „inteligentního konceptu“ dělby výroby je zajištěno vytížení jednotlivých výrobních lokalit i podchycení výrobních špiček napříč značkami.

Česko je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda, tvrdí šéf Maier

„Pravidelné přezkoumávání vytíženosti je součástí pravidelného procesu plánování. V tuto chvíli se u značky Škoda žádné změny nechystají,“ ujistil.

Zdroje z automobilky tento týden agentuře Reuters řekly, že vedení a odbory Volkswagenu chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.

Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka se Volkswagen snaží přesunem výroby vyřešit současnou krizi. „Chtějí zajišťovat vytížení německých lokalit. Nejde jim Passat, ale vidí, že Superb se prodává dobře, a rádi by si ho tam vzali,“ míní Povšík. Podle něj má na situaci velký vliv také aféra dieselgate, která téměř zastavila prodeje aut koncernu VW v USA.

Odbory Škody: Pokud se bude výroba přesouvat do Německa, omezíme přesčasy

Předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier ve čtvrtek v dopise zaměstnancům uvedl, že Česká republika je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda Auto. Upozornil ale, že firma pracuje v současné době na hranici kapacit a výrobní závody jsou plně vytížené.

Provozní zisk divize Škoda Auto se v minulých třech letech více než zdvojnásobil na loňských 1,2 miliardy eur (31 miliard korun). Zisková marže v divizi dosáhla 8,7 procenta, což je v rámci koncernu Volkswagen druhá nejvyšší úroveň po luxusní značce Porsche. Marže u značky VW se naopak v důsledku poklesu provozního zisku snížila na pouhých 1,8 procenta.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!