Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Výrobci letadel v problémech. Boeing si líže rány, Airbus musí na prevenci

Amerického výrobce letecké techniky Boeing i jeho evropského úhlavního konkurenta Airbus čekají horké dny. Na vině jsou technické potíže u jejich vlajkových letounů. Americká firma Boeing zaplatí 4,9 miliard dolarů (zhruba 112 miliard korun) několika leteckým společnostem jako odškodnění za odstavení části jejich letového parku kvůli technickým problémům svého nejprodávanějšího modelu Boeing 737 MAX.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Jurax

22. 7. 2019 16:39

Ehm ... paní redaktorko Pečinková, co jsou to zadní křídla? Kde je lze na letadle obecně a na A380 speciálně nalézt?

0 0
možnosti

20. 7. 2019 12:52

Boeingu se nikoli neprávem začalo říkat "americká létající rakev."

0 0
možnosti

20. 7. 2019 12:00

tak kupujte ruská dopravní letadla, jsou výkonnější, lacinější a spolehlivější

co tam máte dál, vy paka

0 0
možnosti

20. 7. 2019 14:16

Ruská dopravní letadla sice jsou levnější, než Airbus a Boeing, nicméně by byla příliš drahá i zadarmo.

0 0
možnosti

J. Křivan

20. 7. 2019 11:02

Americký Admirál Kuzněcov

0 0
možnosti

20. 7. 2019 9:14

vzpamatovává... haha to pobavilo, stejně jako článek ve spřáteleném křišťálovem plátku, že chyba byla v pilotech ne v letadle

0 0
možnosti

J. Vavruška 637

20. 7. 2019 8:02

Vypadá to, že redaktoři LN chyběli, když měli ve škole předmět "zdravý rozum". Boeing ještě ani nezačal vyplácet první náhrady a už píšou, že "se pomalu vzpamatovává". Boeing má slušně nakročeno ke krachu - na obzoru miliardové náhrady leteckým společnostem a propad objednávek. Naštěstí v Číně potřebují kádrově posílit letecký průmysl a mají i několik měst nachystaných k nastěhování, tak snad vše proběhne hladce.

0 0
možnosti

20. 7. 2019 8:06

A kdypak se stěhujete? Odborníky na ekonomiku leteckých firem budou zřejmě potřebovat taky.

0 0
možnosti

20. 7. 2019 7:36

..."kvůli prasklinám, které se mohly objevit na ZADNÍCH KŘÍDLECH." - konec citace.

Tak teď nevím. Měl pisálek na mysli zadní (odtokovou hranu) křídel, jak uvádějí jiné zdroje informací, nebo tak nějak inovativně nazval zadní stabilizátor - alébrž výškovku?

0 0
možnosti

20. 7. 2019 5:47

Moc mi to jako problémy Airbusu nepřipadá. Takových "událostí" jako že se musí doplnit manuál nebo provést kontrola, které se dějí a o kterých jsme jako cestující nikdy neslyšeli, bude určitě více u všech výrobců letadel.

0 0
možnosti

20. 7. 2019 7:22

To je ta politicko korektní vyváženost. Když napsali něco špatného o jednom, museli něco najít i na toho druhého.

0 0
možnosti