„Zvýšený zájem zákazníků registrujeme v oddělení hraček, elektroniky, sportovních potřeb a cukrovinek,“ uvedla mluvčí řetězce Tesco Jana Matoušková s tím, že prodeje v těchto dnech u zmiňovaných oddělení stoupají o dvacet až čtyřicet procent v porovnání s běžným prodejním obdobím. Konkrétně se nejvíce kupují společenské hry, MP3 přehrávače, mobilní telefony anebo počítače, doplnila Matoušková.
Ostatní řetězce jsou na tom podobně. „U sportovních potřeb je zájem o klasické letní dárky, jako například koloběžky, jízdní kola a jejich doplňky. Letos jsme zaznamenali zvýšený zájem o samonafukovací karimatky. Zvýšený zájem mají zákazníci také o cukrovinky,“ řekl Libor Kytýr ze společnosti Ahold, která provozuje řetězce Albert a Hypernova.
„Tržby za zboží v těchto kategoriích rostou během konce školního roku v řádech desítek procent,“ doplnil. Rodiče přitom na svých dětech nešetří a neváhají za dárek utratit i vyšší částku. „Hodně rodiče kupují svým dětem PC sestavu, kterou nyní máme v akci za 19 999 korun,“ uvedl Kytýr.
Další podrobnosti o tom co zvedá tržby si přečtěte v dnešním vydání deníku |