Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Výzva serveru YouTube: Natočte film, Ridley Scott bude producentem

Média

  12:24aktualizováno  14:48
NEW YORK - Server YouTube plánuje vytvořit film Život v jednom dni, který zachytí vybraný den - 24. červenec - prostřednictvím videí, zaslaných uživateli serveru z celého světa. Na projektu se budou podílet i filmaři Kevin Macdonald a Ridley Scott.

youtube foto: Jiří Pešek, Lidovky.cz

YouTube nyní vyzývá uživatele internetu, aby na stránky serveru nahráli video ze svého běžného života nebo života někoho blízkého. Lidé mohou 24. července natočit třeba svou cestu do práce, západ slunce nebo rodinnou slavnost, a poslat je na web www.youtube.com/lifeinaday. Z nejlepších příspěvků vznikne první celovečerní dokument vytvořený výhradně uživateli tohoto populárního internetového portálu.

Přáním producentů je také získat záběry ze života lidí z odlehlých regionů světa, kterým proto poskytnou videokamery, informovala Libuše Langová ze společnosti Grayling.

Dostanou se ke mně opravdové drahokamy, slibuje si režisér
"Život v jednom dni bude něco jako časová schránka, která budoucím generacím ukáže, jak se žilo 24. července 2010. Doufám, že to bude něco, co lidem otevře oči ohledně možností filmu vytvořeného diváky," cituje tisková zpráva režiséra Macdonalda, kterého proslavil třeba film Poslední skotský král. "Samozřejmě, že to je riziko. Může se stát, že nic zajímavého se ke mně nedostane. Ale to si nemyslím. Mám za to, že dorazí i opravdové drahokamy, opravdová magie, kterou hledám," dodal.

Macdonald odpovídá za editaci a "poskládání" videí do filmu, Scott bude projektu dělat producenta. Světová premiéra se uskuteční v lednu na americkém filmovém festivalu Sundance. Dokument bude zároveň k vidění na YouTube. Autoři nejlepších příspěvků budou uvedeni jako koproducenti filmu a dvacet z nich se osobně zúčastní jeho premiéry na festivalu Sundance.

Internetový portál YouTube založili v roce 2005 tři ani ne třicetiletí
počítačoví nadšenci Chad Hurley, Steve Chen a Jawed Karim. Původně byl určen pouze pro volné sdílení amatérského videa, postupně se však rozšířil i o hudební klipy, filmy či videohry. V roce 2006 firmu YouTube koupila americká internetová společnost Google, která za ni zaplatila 1,65 miliardy dolarů (asi 36,9 miliardy Kč). To již uživatelé internetu na portálu YouTube.com každý den zhlédli přes 100 milionů videosnímků. Dnes si jich denně přehrají více než miliardu a stovky tisíc videí nahrají.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!