Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Žlutých autobusů je nejvíc v historii. Jančura přikoupil 45 nových strojů

Ekonomika

  15:15
Autobusová flotila společnosti Student Agency se rozrostla na 210 strojů. Tolik jich brněnská firma ještě nikdy neměla. Autobusy většinou nakupuje jednotlivě, tentokrát se však před startem jarní sezony rozhodla pořídit si hned 45 vozů naráz v hodnotě zhruba 450 milionů korun.

Společnost Student Agency si pořídila 45 autobusů Irizar i8. Na snímku majitel společnosti Radim Jančura. foto:  Petr Topič, MAFRA

Obří nákup uskutečněný formou leasingu se týká strojů španělské značky Irizar nasazených na podvozky společnosti Scania. Dopravce vlastněný podnikatelem Radimem Jančurou reaguje na zavedení nových linek či posílení stávajících.

Název Student Agency zmizí ze žlutých autobusů, potvrdila Jančurova firma

Nově budou žluté autobusy jezdit od 13. května do francouzského Lyonu, v Česku pak od poloviny května přibude linka mezi Prahou a Trutnovem. Spoje tam budou jezdit dvakrát denně a zastaví v Hradci Králové, Jaroměři a Dvoře Králové. Od 18. dubna pak začne fungovat linka Prahou a Znojmem.

Počet 210 autobusů je pro společnost Student Agency rekordní a umožní postupně vyřadit starší vozy. „V tuto chvíli máme rezervu asi 30 strojů. Některé starší budeme prodávat, celkový počet se pravděpodobně sníží,“ uvedl Ivana Kašická, která má ve Student Agency na starosti autobusovou dopravu.

4. dubna 2016

Cena jednoho nového Irizaru i8 se pohybuje kolem deseti milionů korun. Zakázka na 45 strojů má tedy hodnotu zhruba 450 milionů.

Do celkového počtu 210 patří i vozy, které jezdí na slovenských linkách, případně pro německého státního dopravce Deutsche Bahn. Ty ovšem slouží pod jeho značkou a v bílé barvě.

Autobus Irizar i8 společnosti Student Agency.
Společnost Student Agency si pořídila 45 autobusů Irizar i8. Na snímku majitel...

Od 1. dubna přestaly žluté autobusy používat tradiční název Student Agency, ale přejmou značku RegioJet, která dosud náležela jen Jančurovým vlakům jezdícím do Ostravy či Košic.

Velká marketingová změna má sjednotit značení dopravní části firmy a zároveň má být srozumitelnější pro zahraniční zákazníky.

Celkem počítá společnost s tím, že vlaky a autobusy přepraví letos šestnáct milionů cestujících. „Počítáme s tím, že podíl vlaků a autobusů bude zhruba půl na půl,“ dodal majitel skupiny Student Agency Radim Jančura.

Autor: