Informace o podobě nové tváře největší české automobilky získaly Lidové noviny od jednoho z účastníků včerejší velkolepé předváděcí akce. Podle jeho popisu vytvořil pravděpodobnou podobu nového loga grafik LN Štěpán Korčiš.
Čtěte více: |
Obří večírek pro čtyři tisíce dealerů a obchodních zástupců z celého světa, na kterém vystoupila i hvězda světového formátu – americká zpěvačka Anastacia, připravila Škoda Auto na čtvrteční večer.
Současné logo Škoda: |
"Nové logo je skutečně dynamické a v chromovaném provedení elegantní. Oproti dosavadnímu je o třídu výš," řekl LN jeden z dealerů. Jméno neuvedl, protože Škodovka striktně zakázala vynášení jakýchkoli informací ze čtvrteční show. Halu hermeticky uzavřela, nikdo nesměl mít mobil nebo fotoaparát, zpět je lidé dostali až po půlnoci po skončení show.
Blíže koncernu
Nové logo Škodovky je nyní svou jednoduchostí na úrovni sesterských značek koncernu Volkswagen. Samotný Volkswagen má na vozech chromované VW na černém pozadí, Audi chromované čtyři kruhy, Seat chromované stylizované "S". Jediná Škodovka měla dosud logo "upovídané", s nápisem Škoda Auto, aby každý věděl, jaký vůz jej předjíždí. Polopatický nápis v logu svědčil o malé sebedůvěře značky.
Loga Volkswagenu, Audi a Seatu |
Nové logo je oprávněně sebejisté. Škodovky už nejsou v Evropě a v Asii raritou, ale běžnými vozy, za posledních deset let jich automobilka prodala šest milionů. Proto firma předpokládá, že nové zjednodušené logo už zcela jednoznačně identifikuje značku auta. Stejně, jako třeba trojcípá hvězda Mercedes, modrobílá šachovnice BMW, dva ovály ve tvaru písmene T Toyotu či vzpínající se černý kůň Ferrari.
Přehled všech logotypů používaných v minulosti |
Vedle nového loga se včera prodejci seznámili s novou malou škodovkou City Car, což je vůz menší než fabia na bázi koncernového modelu VW Up!. Vyrábět se bude v bratislavském závodě Volkswagenu jako volkswagen, škodovka i seat. Na český trh se malá škodovka dostane letos na podzim. Čtěte více: Škoda začne v Bratislavě s výrobou nového malého vozu v říjnu
Dalším modelem, který prodejci viděli, byl sedan A – Entry, představený jako Global concept. Na trhy by se měl dostat koncem roku 2012. Připomíná menší VW Jetta s uhlazenějšíém designem a ostrými linkami, dodávajícími vozu dynamický vzhled. Součástí show pro dealery z celého světa bylo i představení připravovaného faceliftu Škody Superb. Její uvedení na trh ale firma neupřesnila.
Šíp se změní
Příbuznost s mateřským koncernem Volkswagen měl podle informací, které prosákly z automobilky už v listopadu, naznačovat modrý kruh na obvodu loga. Právě modrá je totiž barvou VW. Určité sjednocení s používanou symbolikou koncernu je změna barvy symbolu okřídleného šípu z dosud tradiční zelené (která bude použita pouze ve verzi pro dokumenty) na stříbrnou.
V představené verzi, která se objeví přímo na automobilech, je však kruh na obvodu stejně jako šíp stříbrný. Tvar šípu se však změnil. Díky nižší výšce a aerodynamičtějšímu tvaru bude schopen "dosáhnout vyšší rychlosti", což má symbolizovat větší dynamiku.Tradiční zelená zesvětlala a přesunula se pouze na vedlejší varianty loga. Nápis Škoda Auto bude pod kulatým logem.
Ani stříbrná není náhodná. Logo VW se totiž vedle modré používají i ve stříbrné barvě, stříbrné je i logo Audi.
Jak vypadalo první logo dnešní Škody AutoLogo Slavia |