28. listopadu 2016 19:59 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Číňané oficiálně přiznali, že mají zájem o plzeňskou Škodu Transportation

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 28Diskuse
Lokomotiva Škoda 109 E2 pro slovenské dráhy | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Lokomotiva Škoda 109 E2 pro slovenské dráhy | foto: Škoda Transportation
Čínská společnost Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) v prohlášení pro hongkongskou burzu uvedla, že jedná o koupi plzeňské strojírenské skupiny Škoda Transportation. Informoval o tom dnes server iHNed.cz. Podle odhadů by za Škodu mohla čínská firma, která je největším výrobcem vlaků na světě, zaplatit kolem 50 miliard korun.

O zájmu čínské společnosti CRRC o Škodu Transportation napsal server Lidovky.cz už začátkem listopadu. „Zájem čínských investorů je vážný. Podle mého názoru jsou šance na úspěch obchodu zhruba 60 na 40,“ řekl tehdy pro Lidovky.cz důvěryhodný zdroj, který je dobře obeznámený se situací v plzeňské strojírně. Informace o jednání potvrdilo serveru i několik dalších vysoce postavených lidí z oboru.

Číňané v aktuálním prohlášení pro hongkongskou burzu, o kterém informoval server iHNed.cz, napsali, že mají zájem o plzeňskou firmu i s jejími dceřinými firmami. Žádné právně závazné kupní dokumenty ale podepsány nejsou. Po oznámení akcie CRRC vzrostly o dvě procenta.

CRRC má zájem o Škodu Transportation proto, že její koupě by Číňanům otevřela dveře na evropský trh. Vlaky čínské firmy se mají objevit za dva až tři roky i v Česku, tři soupravy si od CRRC objednal Leo Express.

Další krok? Výzkumný ústav

Pokud se podaří vyjednavačům z Pekingu a Plzně dotáhnout prodej Škody může přijít na řadu další logický krok.

Jeden z největších producentů vlaků na světě China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) se může prostřednictvím nově nabyté české firmy začít ucházet o Výzkumný ústav železniční (VUZ).

Číňané jej samozřejmě můžou koupit i přímo. Znamenal by pro ně přístup ke službám málo známé, ale nesmírně důležité společnosti, která provádí akreditované zkoušky železničních vozidel v laboratořích či na unikátním testovacím okruhu ve středočeské Velimi.

Skupina Škoda Transportation je největším výrobcem kolejových vozidel ve střední a východní Evropě. Loni utržila rekordních 18,3 miliardy korun, meziročně o 11 procent více, čistý zisk měla 588 milionů Kč.

Česká strojírenská skupina vyvezla 54 procent produkce. Nejvíce nyní vyrábí tramvají, největším odběratelem je Praha, Škoda je ale vyváží i do Turecka, Slovenska či Maďarska. Nové tramvaje 27T zahájily v březnu provoz s cestujícími na první tramvajové lince v Číně. Tramvaje byly vyvinuty pro tamní trh s čínskou firmou CRRC Qingdao Sifang.

ČTK, Lidovky.cz
  • 28Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz