Prodloužení trasy metra A budou razit dva štíty, které mají v průměru šest metrů. Metrostav již dříve uvedl, že podobné plně mechanizované štíty se do Česka vrací po téměř 40 letech.
"Budou dva, jeden by to v požadovaném časovém termínu nezvládl. Při ražbě pojedou za sebou asi se stometrovým odstupem. Počítali jsme, že jeden štít urazí asi 300 metrů za měsíc," řekl novinářům loni v červnu zástupce Metrostavu Pavel Šrámek.
Čtěte více: |
Nový úsek metra za téměř 19 miliard korun bude zprovozněn v roce 2014, součástí budou nové stanice Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Délka trasy pražského metra se tak prodlouží o více než šest kilometrů.
Praha by měla na stavbu získat zhruba osm miliard korun z fondů Evropské unie. Zbytek bude muset doplatit z vlastních zdrojů. Zakázku na výstavbu tohoto úseku metra od Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) získalo sdružení společností Metrostav a Hochtief CZ.
Čtěte také: |
Dosud největší vyrobený razící štít německé firmy Herrenknecht, která vyrábí i ty pro pražské metro. Štít na snímku razí tunely ve Španělsku.