23. října 2014 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Nejnovější vlaky ČD získaly klíčové
povolení. Smí vyjet na německé koleje

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Nové Railjety Českých drah. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nové Railjety Českých drah. | foto: Michal Šula, MAFRA
DRÁŽĎANY Nejnovější soupravy Českých drah Railjet získaly v úterý povolení pro cesty do Německa. Vlaky, které zatím vozí pasažéry z Prahy do Vídně, by tak mohly jezdit například do Drážďan a v budoucnu i do Mnichova.

Sedm modrých souprav Railjet si České dráhy pořídily kvůli lince do Vídně a Štýrského Hradce. Státní dopravce ale počítá v budoucnu i s jízdami do Německa. Získal k tomu důležité povolení.

PSALI JSME:

„Máme zprávu od dodavatele souprav, firmy Siemens, že naše vlaky získaly způsobilost k provozu v Německu od tamního drážního úřadu. Týká se veškeré kompatibility k provozu v německé síti,“ řekl serveru Lidovky.cz Michal Štěpán, náměstek ČD pro osobní dopravu.

Pro dráhy je toto rozhodnutí důležité hlavně z hlediska budoucnosti. Povolení pro provoz v Německu se týká nejen sedmi souprav Railjet, které si pořídily za dvě a půl miliardy, ale i dalších stejně sestavených vlaků, které si ČD můžou pořídit v budoucnu.

„Povedeme s německou stranou jednání o tom, že některé vlaky na trati Praha – Vídeň - Štýrský Hradec v okrajové části dne neskončí v Praze, ale budou pokračovat až do Drážďan,“ popsal Štěpán.

Interiér railjetu.
Interiér railjetu.
Od prosince budou railjety jezdit naplno mezi Prahou, Vídní a Štýrským Hradcem.
Interiér railjetu.

České dráhy nyní posílají do Německa vlaky na trasu do Berlína a Hamburku. Tam však o Railjety Deutsche Bahn zatím nestojí. Problémem jsou hlavně velice rozdílné požadavky na kapacitu souprav. Některé musí mít kromě restauračního vozu dvě první třídy a sedm druhých. Sestavování takových souprav z Railjetů by bylo velmi složité a jejich stahování z vídeňské trati do Německa drahé a provozně náročné.

Šéf Českých drah Daniel Kurucz ale věří, že německé povolení jeho firma využije. „Soupravy Railjet mají životnost 30 let, věřím, že se do Německa dostanou. Bylo by to určitě zajímavé,“ uvedl Kurucz. Nyní lobbuje u českých i německých politiků za zkvalitnění spojení přes Plzeň a Domažlice do Mnichova. To by byla právě další z možných tratí pro Railjety. „Považujeme to za jednu z budoucích páteřních tratí,“ dodal Kurucz.

  • 0Diskuse
Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!