29. ledna 2015 8:08 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Tramvaj pro Prahu v novém. Vrátí se
plastové sedačky, čelo bude žluté

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 8Diskuse
Vizualizace vozu 15T ForCity modelové řady 2015. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vizualizace vozu 15T ForCity modelové řady 2015. | foto: DPP
PRAHA V květnu vyrazí na pražské koleje tramvaj 15T v nové podobě. Soupravy ze Škody Transportation budou podle informací serveru Lidovky.cz barevně i technicky odlišné. Zároveň by měly lidem zpříjemnit cestování po hlavním městě. Budou mít pohodlnější sedačky a klimatizaci.

Novou vizáž nízkopodlažního stroje v posledních týdnech ladili šéfové dopravního podniku i plzeňské strojírny. Hodně si od ní slibují – možná i proto, že v posledních letech jim tento typ přinášel spíše starosti.

Hlavně v počátcích byla 15T s označením ForCity hodně poruchová, v zatáčkách hlučná a hlavně se stala předmětem dohadů o tom, jak bude Praha za celkem 250 vlaků platit. 

Pátý rok v Praze tuto tramvaj výrazně obohatí. Bude na ní více bílých pruhů, čelo vozu pak obsadí žlutooranžová barva. Ubudou plastové prvky. Změny budou patrné i uvnitř soupravy, které škodováci osadí zcela novými sedačkami. Ty původní byly dřevěné a podle mnohých cestujících nepohodlné.

Vizualizace vozu 15T ForCity modelové řady 2015.
Tramvajové vozy 15T ForCity jsou v DPP provozovány s cestujícími od roku 2011....

Proto se v určité obměně vrátí plastová sedadla, která nejen Pražané znají z dodnes jezdících tramvají T3, v nichž se střídá šedé křesílko s červeným. Tato barevná kombinace zůstane. Hlavně však konstruktéři slibují větší pohodlí. Takto upravených vlaků dorazí do Prahy celkem 125, každý rok zhruba tři desítky.

„Jsem rád, že jsme dospěli k dohodě, jejímž výsledkem je i tento redesign. Nová podoba tramvaje ForCity reflektuje nejen připomínky zaměstnanců dopravního podniku, ale i samotných cestujících,“ šéf Škoda Transportation Tomáš Ignačák.

ČTĚTE TAKÉ:

Pražané se po letech dočkají také klimatizace, kterou bude vybavený každý nový vůz. O ní se v posledních letech jen mluvilo. V nových tramvajích bude i k dispozici i bezdrátový internet wi-fi s moderní technologií LTE.

Konstruktéři slibují cestujícím i tišší prostředí. Pomoci má úprava mechanické brzdy, v níž přibude magnet. Ten by měl zafixovat brzdové destičky tak, aby nehlučely při přejezdech nerovností, jako jsou například kolejová křížení.

„Stojíme především o neustálé vylepšování komfortu přepravy a služeb pro naše cestující. První takto upravené vozy v pražském provozu představíme v průběhu letošního května,“ vzkázal šéf dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

  • 8Diskuse
Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky


REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.