Lidovky.cz

Praha žene metro D k Ústavnímu soudu. Vadí jí stopka v územním plánu

Ekonomika

  16:40
PRAHA - Praha podá ústavní stížnost. Vadí jí rozhodnutí soudu, který zrušil změnu územního plánu týkající se plánovaného metra D. Ve čtvrtek tento postup schválili městští zastupitelé. Pražský městský soud změnu zrušil v červenci 2015, loni koncem roku Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost města.

Nová podoba stanice Nemocnice Krč z léta 2016. foto: Metroprojekt

Město s majiteli pozemků, kteří změnu územního plánu u soudu napadli, jedná o dohodě. Její návrh chce mít do konce týdne.

„S těmi, kdo podali návrh na zrušení této změny, vedeme intenzivní jednání,“ řekla primátorčina náměstkyně pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice). Řešení podle ní město nevidí ve stížnosti, ale v dohodě s majiteli pozemků. Stížnost je jen „předběžnou opatrností“.

Porovnání původního (vlevo) a aktuálního návrhu stanice Písnice.
Porovnání původního (vlevo) a aktuálního návrhu stanice Nemocnice Krč.

Zamítnutá změna územního plánu se týká pozemků v okolí Thomayerovy nemocnice v Krči a pozemků mezi budoucími stanicemi Nové Dvory a Písnice. Změna tu umožňovala budovat metro na pozemcích do té doby vedených jako územní rezerva.

Soud změnu územního plánu zrušil proto, že magistrátní odbor životního prostředí v dokumentaci opomněl vysvětlit, proč nepožadoval vypracovat posudek SEA (Strategic Environmental Assessment), který posuzuje vliv koncepcí staveb na životní prostředí.

Metro D v Krči už není ‚zakleté‘. Praha se dohodla s majiteli klíčových parcel

Návrh dohody s majiteli pozemků v Krči město dokončuje, rada by ji mohla projednat příští týden. Vlastníci pozemků by se měli podpisem zavázat k tomu, že dovolí Praze stavět na svých pozemcích metro.

Město pak slíbí, že bude spolupracovat na tvorbě studie na zástavbu pozemků, kde majitelé chtějí vybudovat nové budovy.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Nejprve se začne stavět úsek z Pankráce do Písnice, v další fázi zbylé dvě stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun. Jezdit v něm budou automatizované soupravy bez řidiče. Stanice metra A do Motola, které byly otevřené nedávno, vyšly na zhruba 20 miliard korun.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.