Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Ucpané silnice, chybějící tramvaje. Podívejte se, kde Praha nejvíce kolabuje

Ekonomika

  10:55
PRAHA - Praha si nechala vytvořit mapy dopravních problémů města. Zobrazují kritická místa z podhledu řidičů, hromadné dopravy i cyklistů. V mapách lze vyčíst například vytíženost silnic nebo chybějící tramvajové tratě. Na tvorbě se podíleli veřejné instituce i občané, kteří zaslali městu na 3000 připomínek.

Výřez z webu, který nabízí problémové mapy Prahy z hlediska automobilé či hromadné dopravy. foto: poladprahu.cz

Mapy město využije při uspořádání dopravy do budoucna. Prohlédnout si je můžete zde.

„Prahu trápí nadužívání automobilové dopravy. Řada jízd a tras se vykonává zbytečně a dala by se absolvovat jinak. Prioritou je pak také dostavba Pražského okruhu. My se snažíme podporovat všechny kroky státu, aby se podařilo okruh dostavět,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

ČTĚTE TAKÉ:

V automobilové dopravě mapy ukazují místa, kde se tvoří kolony. Zobrazena jsou i místa, která dopravu zpomalují a komplikují, takzvaná dopravní hrdla. „Kolony jsou orientovány především směrem do centra,“ řekl Jiří Zeman z Technické správy komunikací. Kromě dostavby vnějšího a vnitřního okruhu je dalším z řešení stavba záchytných parkovišť. Podle Dolínka je městské části často nechtějí a brání se jim. „Ta auta tam stejně ale projedou,“ řekl.

V případě MHD mapa ukazuje třeba to, kde veřejná doprava chybí. V minulosti byla v centru na některých místech zrušena řada tramvajových tratí. To se týká třeba propojení z Vinohradské ulice kolem muzea. „Analýza potvrdila, že vize z minulosti, že dostaneme cestující pod zem, se ukázala jako mylná. Chybí spoje, které byly zrušeny, ty je třeba doplnit,“ řekl Dolínek. Mapa zaznamenává také oblasti, kde jsou pouze autobusy.

Problémy chce město řešit doplněním tras i větším zapojením železnice. K některým stanicím by měly být například přesunuty tramvajové zastávky. Zlepšit je třeba také kapacitu příměstské železnice, přetíženy jsou spoje například na trase do Berouna.

Mapy řeší rovněž problematická místa na hranici Prahy a Středočeského kraje. Na některých místech jsou přeplněny komunikace, po kterých Středočeši do Prahy jezdí, například z Horoměřic do Prahy 6.

Analýza ukázala, že 60 procent lidí je schopno do centra dojet na kole do 30 minut. Důvodem, proč jich nejezdí víc, je terén. „Největší bariérou jsou ale obavy, že se jim buď něco stane, nebo jim ukradnou kolo. Z toho vyplývá, že chybí infrastruktura,“ řekl Jaroslav Mach z magistrátu. U železničních stanic proto mají vznikat místa, kde lze kolo nechat.

Dokumenty slouží Praze v rámci plánu udržitelné mobility, který řeší dopravu a její uspořádání do budoucna.

Autor:

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!
Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!

40 uživatelů eMimina se pustilo do testování jemného šamponu KIND od značky Mádara, který je vhodný pro miminka už od prvních dnů. Jak si šampon...