27. září 2017 9:30 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Vzniká železniční obr jako štít proti Číňanům. Siemens a Alstom se spojí

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Dvouvozová regionální souprava Coradia iLint od společnosti Alstom je prvním... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dvouvozová regionální souprava Coradia iLint od společnosti Alstom je prvním... | foto: Alstom

BERLÍN Německá průmyslová skupina Siemens a francouzský konkurent Alstom se dohodly na spojení svých železničních operací. Vznikne tak evropský gigant ve výrobě vlaků, který bude schopen lépe obstát v konkurenci, zvláště v boji s čínskou firmou CRRC.

Siemens bude vlastnit ve společném podniku podíl o něco více než 50 procent. Generálním ředitelem nové firmy bude Henri Poupart-Lafarge z Alstomu.

To má pomoci vyvrátit kritiku, že Francie se vzdává kontroly nad další národní průmyslovou ikonou. Centrála firmy nazvané Siemens Alstom bude v Paříži.

DALŠÍ ČTENÍ:

Alstom označil spojení za fúzi rovných. Dohodu podpořila správní rada Alstomu a souhlas s ní poskytla i francouzská vláda výměnou za ochranu pracovních míst.

„Tato německo-francouzská fúze mezi rovnými posílá silný signál mnoha způsoby,“ uvedl generální ředitel Siemensu Joe Kaeser. „Uvádí do praxe evropskou myšlenku a společně s našimi přáteli v Alstomu vytváříme dlouhodobého evropského šampiona v železničním průmyslu.“

Dohoda je ranou pro kanadskou firmu Bombardier, která také jednala se Siemensem.

Dvouvozová regionální souprava Coradia iLint od společnosti Alstom je prvním vodíkovým vlakem na světě.
Dvouvozová regionální souprava Coradia iLint od společnosti Alstom je prvním vodíkovým vlakem na světě.

Sloučené tržby dopravních divizí Siemensu a Alsomu, které zahrnují francouzské vysokorychlostní vlaky TGV a německé ICE a také signalizační a železniční technologii, by za minulý fiskální rok činily zhruba 15 miliard eur, což (390,5 miliardy korun).

Po celém světě bude mít nový podnik zhruba 60 tisíc zaměstnanců, uvedly agentury DPA a Reuters.

ČTK
  • 1Diskuse